Pagina's

zaterdag 14 december 2013

Release Jackie patroon

Na een 2-tal weken aftellen is het eindelijk zover: Jackie is vanaf vandaag te koop als PDF patroon. Voor wie nu echt niet langer meer kan wachten, hier is het te doen.


Aan al de rest stel ik graag nog 2 Jackies voor. De eerste is die van de laatste tester. En 'last' is in dit geval ook absoluut niet 'least'. Mina Dotter toverde, zoals we van haar gewend zijn, het patroon om in een uiterst stijlvol manteltje. Stijlvol maar ook absoluut girl-proof, door de fluo roze toets waar geen enkel meisje volgens mij kan aan weerstaan. Bedankt Isabelle voor het testen en je waardevolle feedback!


En Jackie nummer 2, dat is mijn eigen versie van Jackie - de versie om alles nog eens goed door te nemen en de laatste accenten te leggen in de werkbeschrijving. Ik koos er deze keer voor om voor 'sober' te gaan: de versie zonder zakjes en zonder strikmouwen.

Untitled

Maar om het toch wat punch te geven, naaide ik paspel tussen de voorpanden en de kraag.

Untitled

Untitled

Het rugflapje werkte ik af met 2 knoopjes - de kleinere zusjes (of broertjes?) van de knopen vooraan.

Untitled

Untitled

Ik werkte af met een bronskleurig ophanglusje.

Untitled

Ik liet een bijpassende muts maken door Miete Confiete.

Untitled

Untitled

En met deze 2 versies sluit ik dus de testperiode van Jackie af en hoop ik dat ik heel binnenkort allerlei mooie Jackies zie verschijnen in de Flickr pool.

22 opmerkingen:

  1. Mooi! Ik zag net bij Mina Dotter haar versie. Allemaal zo stijlvol! Bestaat de kans dat er een Jack-patroon komt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mits een aantal kleine aanpassingen kan je hier zeker een Jack van maken! Een apart patroon komt er voorlopig niet.

      Verwijderen
  2. Mooi! Ook wel interesse in een jongens-versie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral twee erg mooie versies!
    Die knoopjes op het rugflapje zijn een erg knap accent....eentje om te onthouden!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén voor één allemaal mooie jasjes, al blijf ik het jammer vinden dat de optie kraag + kap is weggevallen, want dat vond ik echt een toppertje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook :) Maar ik las bij emma en mona dat ze voor de afneembare kap het patroon SVDHZ gebruikte. Dus dan ga ik dat ook doen ;)

      Verwijderen
  5. Hallo gaat dit patroon echt maar tot 140 of is er ook een mogelijkheid om een een grotere maat te verkrijgen ik vind het echt een geweldig jasje ideaal voor mijn dochters maar zij hebben maat 140 op dit moment van jas en ik zou het graag groter maken groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel tof!! Als ik ooit de courage kan verzamelen om een jas voor Lilith te maken, dan wordt het een jackie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik sluit mij aan bij Femke. Mijn dochter is 9 maar draagt 152 soms zelfs al 164 (voor bovenstukken) ! Ze heeft echt nog de leeftijd voor dit jasje maar helaas niet de lengte !
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon gaat maar tot 140 omdat vanaf die maat meisjes meestal vrouwelijke vormen krijgen en het patroon dus anders getekend moet worden voor een mooie pasvorm. Maar als het grote meisjes zijn, dan kan je het patroon wel 1 - 2 maten vergroten (deed ik hier zelf ook voor een heel grote 9-jarige). Ik zal dat hier binnenkort eens uit de doeken doen hoe je dat kan doen.

      Verwijderen
  8. Gefällt mir richtig gut.
    Liebe Grüße, Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Komt er nog een workshop? Jouw versie is ook heeeeel erg geslaagd!
    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Suzanne, die plan ik nog steeds te doen. Ik mail je zeker eens de datum concreet is!

      Verwijderen
  10. wat een mooie jas!!! ook interesse in een jongensversie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik wil ook graag de uitleg om het jasje wat groter te maken... Dochters zijn 8 en bijna 10 en dragen eerder 146 (maar hebben eigenlijk nog geen 'vrouwelijke vormen' ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kan je dit maken als je enkel een naaimachine hebt of is er ook een overlock voor nodig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Griet. Het kan ook zonder overlock - bij rafelende stoffen zigzag je dan de randen ipv overlocken. Voor de rest kan alles verder ook met de naaimachine gebeuren.

      Verwijderen
  13. Waar kan ik het patroon Jackie bestellen?

    BeantwoordenVerwijderen