Pagina's

maandag 16 september 2013

Soms kennen ze er niets van

En met 'ze' bedoel ik sommige mannen, waaronder de mijne zo af en toe ;-) Toen ik vol enthousiasme het stofje voor Imaani haar kleedje toonde, trok hij zijn neus op 'Precies een bommastof'. Nu moet u weten, ik verschiet daar al niet meer van, hij heeft dat wel meer dat hij een stofje niet mooi vindt, maar eens verwerkt wel moet toegeven dat het schoon is. Niet deze keer echter - terug dolenthousiast hing ik het kleedje op de paspop toen het af was - terug trok hij zijn neus op 'Ik vind dat echt een bommakleed. Ja (peinzend), misschien wel het minst mooie dat je ooit koos voor een kleedje'. Snel gevolgd door 'Allez, (probeert de meubels te redden) 't is wel schoon gemaakt ze, daar nie van'.

Untitled

Enfin, om maar te zeggen, soms kennen ze er niets van. Ik maakte van dit mooie stofje mijn eerste kledingstuk uit Homemade Mini Couture - de Giggle.

Untitled

Ik maakte een 6 jaar (ze wordt er volgende maand 7), maar verlengde het bovenpand met 1 cm en het rokdeel met 4 cm omdat het eerder kort valt anders.

Untitled

Heel leuk om te maken en eens iets anders met die knoopjes vooraan. Ik had mooi passende knoopjes liggen, maar aangezien ik er maar 5 had, stikte ik de riemlusjes gewoon vast in plaats van ze vast te zetten met een knoopje.

Untitled

En ook zonder strik is het jurkje mooi - ideaal voor minder sjieke gelegenheden.

Herfst-giggle

Untitled



Patroon: Giggle - Homemade Mini Couture
Stof: Nature Studies 2 - Bambiblauw
Knoopjes: Veritas
Schoentjes: Zara


55 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel een hippe bomma :-). En fijne foto's, zeker die laatste twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze kennen er echt niks van, die mannen. 't Is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Retro noemen ze dat tegenwoordig! Of gewoonweg super mooi mag ook. M

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, echt waar, heel herkenbaar! En gelijk hebt ge, soms kennen ze er totaal niks van, zoals nu. Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het alvast heel erg mooi....ook zonder strik!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend mooi! Heel leuk gecombineerd met geel zeg! Tsss, 'ze' snappen het soms echt niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schitterend jurkje ! Zeker met het vestje en de maillot erbij !
    Je man moet beslist nog wennen aan de nieuwe tinten en de gewijzigde kindermodetrends.
    Echt retro noem ik dit niet; daarvoor is het dessin te druk.
    Trendy is het wél !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hihi, moest wel lachen met je eerste zinnetje. Ik heb hier al keiblij gestaan met een broekske dat af was voor eentjs van de zonen...pyamabroekje volgens manlief. Dus ja ik kan u alleen maar gelijk geven: soms kennen ze er niets van.
    Heeel mooi kleedje!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Typisch mannen hahaha ik vind het in elk geval een heel mooi jurkje. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Typisch mannen hahaha ik vind het in elk geval een heel mooi jurkje. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die kent er inderdaad niets van hihi :)
    toch super, die vlindertjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er prachtig uit!
    Echt!
    Hij kent er dus inderdaad niks van.

    http://charlyenruby.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik zou het zelf ook niet kiezen, maar ik geef toe, het staat haar fantastisch! Het is werkelijk prachtig.
    En lol voor mannen die de meubels proberen te redden. Ik hoor het hem zo zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het anders wel heel geslaagd! Mooi ook met dat geel golfje en bruine schoenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ZZZZOOOO herkenbaar!!! laatst maakte ik een rokje met varkentjes erop voor de jongste dochter... manlief, 'mo gow tis lijk marginaal, azo loop ik nie mee da kind over straat zennen...' ik: 'nochtans via fb en blog heb ik al veel positieve commentaar gekregen' hij; ' a ze durven niet anders te zeggen, zo lelijk, tis lijk een ouw gordijn' ik, ik zwijg en doe gewoon verder mijn goesting...

    als ik hem dan vraag wat hij mooi vind, bollen en streepkes...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. bij mij zouden alle kleedjes en rokjes volgens de MDH uit effen stoffen gemaakt moeten worden, alle andere stoffen worden bestempeld als 'te druk' ;-)Polkadots kunnen ook nog, maar that's it ... Kleedje is prachtig, al verkies ik de versie zonder strik !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat uwe man er niets van kent! Ik vind het zeker geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super!
    Mijn man weerhoudt zich al van kritiek op mijn stoffenkeuzes voor er iets van gemaakt is. Gisteren zei hij nog "ik zou beter zwijgen, want ik heb daar precies het talent niet voor, om mooie stoffen te herkennen" :-). Mannen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat een déjà-vu gevoel krijg ik bij je verhaal ... en wat een knappe jurk !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zou het stofje an sich ook niet eruit pikken denk ik, maar met dat fris geel erbij is het perfect! Zo'n kleedje zou ik wel eruit pikken!!
    En tja, mannen... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Iene Miene,

    Wauw, wat een prachtig kleedje dat je gemaakt hebt voor je dochtertje! Bovendien heel leuk met de strik en de gele knoopjes. Je dochtertje staat er knap mee :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dag Iene Miene,

    Wauw, wat een prachtig kleedje dat je gemaakt hebt voor je dochtertje! Bovendien heel leuk met de strik en de gele knoopjes. Je dochtertje staat er knap mee :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het net een prachtig stofke! Zo herkenbaar, die mannenpraat. De mijne vind mijn stoffenkeuze ook altijd raar, tot hij het eindresultaat ziet. En als ik een kledingstuk voor zijn neus hang, is het altijd van "jamaar, ik moet da aan zien voor ik da kan beoordelen". Geen greintje fantasie...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hij kent er inderdaad helemaal niks van!
    Prachtig jurkje in een geweldig bommastofke !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, zo een bommakleed zou ik anders ook wel willen!! (zowel voor mijn dochters als voor mijzelf eigenlijk)

    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. heel mooi! ook prachtig gestyled met het gilet en de kousen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hij kent er niks van! Het is supermooi! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het staat je dochter heel goed, zou het iets met de kleuren te maken hebben? Vele jaren geleden mocht het voor de mijne alleen maar heel neutraal en saai zijn, maar ik denk dat ik hem toch wat heb veranderd, want hij staat nu juist heel erg open voor anders en hip!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Geweldige foto, die laatste!
    Ze staat er nochtans beeldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. als je het kleedje , volledig naakt, ziet , kan ik me zijn reactie voorstellen maar met alles erop en eraan (kousen, trui en schoentjes) is het een super eindresultaat!! Die mannen soms!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ja.. typisch mannen
    Ik vind de stof ook geweldig en het jurkje ook trouwens ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hij kent er inderdaad niets van! Maar hij zal wel andere goede kwaliteiten hebben zeker? ;-) Ik maakte ook al de giggle (maar vond nog geen tijd om het te bloggen.) Ik moest het bovenstukje inderdaad ook verlengen. Toch wel meer dan 1 cm, ik geloof dat ik er 4 bij deed. Het is in ieder geval een super-leuk modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Haha, zo herkenbaar, ik kwam ooit thuis met een stofje voor een jongenshemdje en de reactie was: " je gaat voor onze warre toch geen janettehemdje maken :-) " Maar de zoon was zo blij en achteraf moest manlief ook wel toegeven dat het dik in orde was :-).
    Ik vind je jurkje supermooi! En als er dan al sprake zou zijn van een bommatje, dan is het wel een hele hippe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi! Ik heb dikwijls schrik van stofjes met een drukke print, maar eens verwerkt kan het prachtig zijn. Zoals hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ze snappen er inderdaad niks van, mannen. Ik vind zowel de stof als het jurkje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ze snappen er inderdaad niks van, mannen. Ik vind zowel de stof als het jurkje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ze snappen er inderdaad niks van, mannen. Ik vind zowel de stof als het jurkje prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ach mannen... ik vind het werkelijk een schitterend stofje! Niets mis mee en samen met de rest van de outfit een prachtige combinatie!
    Je dochter staat overigens prachtig op de foto!

    groet, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mijn man vindt het eigenlijk standaard niets wat ik mee neem van stoffenstroptocht. Maar kan het resultaat later inderdaad waarderen. Ik vind de stofkeuze van het kleedje heel gewaagd. Weet niet of ik het zelf mee zou durven nemen. Maar wat heb je er een prachtig exemplaar van gemaakt. En geweldig gestyled met het vestje en de veterlaarsjes. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Supermooi! En Hey, als de man in kwestie nie yani noemt, dan kent die er niets van!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. waw, ik had het al op de gsm gezien, maar op de computer komen de kleuren er nog veel beter uit! echt heel schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Prachtig kleedje met een geweldige print ! Love it ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Soms moet je gewoon doen... mijn dochtertje had deze zomer fluo-roze schoenen, die vond mijn man eerst maar niets, bij het horen van alle toffe commentaren, draaide hij snel bij!!
    ik vind het een super jurk!

    BeantwoordenVerwijderen