Pagina's

zondag 17 juni 2012

Sew retro

Photobucket

IeneMan: "Is da kleedje niet aan de korte kant?"
IeneMiene: "Te kort?! Mo neen, da's retro-lengte!"
IeneMan: "Ah..."


Photobucket


Photobucket

Een retro-kleedje naar een patroon van The LilyBirdStudio. Ik maakte een iets meer getailleerde versie omdat mijn stof wat rekt. Afgewerkt met bloemetjes biais & paspel en rode bloem-knoopjes. Gemaakt in felblauwe diolenstof, een zaligheid om mee te werken en te dragen.

Photobucket

Photobucket


Photobucket

52 opmerkingen:

  1. prachtig. Ook verkrijgbaar in grote maten?:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi kleedje en ik vind die knoopjes ook erg retro.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kind van u, 't is een model. En een plaatje, zo met dat kleed. Effectje erop en ge waant u in de jaren '60

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weeral zo mooi! Gij zijt een straffe zenne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die laatste foto! Ooo! En ook het kleedje, weer boenk erop hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. <3 echt schoon! Tof model en schoon kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél mooi! Ik wist niet dat 'retro-lengte' bestond! :-) lol

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi kleedje, super kleur ook :)
    En die laatste foto is echt fantastisch! Ge zou er zin in kinders van krijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tiny, dat was inderdaad ook het eerste wat ik dacht.
    Eenvoudig, maar prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super alweer! Als ik dat hier laat zien, mag ik dat 3x maken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Gij weet de patroontjes toch ook te vinden hoor. En diolen is zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo eenvoudig mooi!! En wat een prachtige foto's van jullie dochter ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Héél mooi! En wat een knappe meid heb je toch!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. I absolutely adooore this dress! it's very..."mooi"!!:)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En zoveel mooier zonder de mouwtjes! Ferm gedaan alweer, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooi meisje ... ik veronderstel dat alles haar goed staat ;-). Maar dit kleedje flateert haar nog eens extra, super schoon!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OOHHH wat is die leuk! helemaal retro!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat mooi, en je dochter staat er zo goed mee, die laatste foto: waw!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat een mooi jurkje! Heerlijk retro inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig is het! En wat een mooie dochter!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ooooh dit is wel zoooooooo lief !
    Jammer dat ik dit echt niet hoef te proberen voor mijn 12-jarige ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super schoon! En zo kort is dat toch niet :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Héél geslaagd, mooier dan het origineel van het patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. heel eenvoudig & schoon: zo moet dat!
    & kort MOET inderdaad: heb verleden week op t rommelmarktje hier
    een stuk of 10 kleedjes gekocht (voor 25 cent t stuk!)
    allemaal KORT!!!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. trouwens die laatste foto van je dochtertjes
      s fantastisch!!!

      Verwijderen
  25. Prachtig!!!!!!!!!!! En zo afgewerkt tot in de details!!! Super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Zoooooo mooi! Ze straalt helemaal :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig in zijn eenvoud! Die rode knoopjes zijn knap!
    Mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Chique seg. Wat een knappe retro meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. instant verliefd op het kleedje!!!! echt prachtig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. This paragraph is in fact a fastidious one it assists new web users,
    who are wishing in favor of blogging.

    my web page acoustic guitar chord

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Bij zon à lijn kleedjes, voer je het dan volledig?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Griet. Ik voer die meestal tot in de taille of nog vaker werk ik gewoon met een beleg van een cm of 8 breed.

      Verwijderen
  32. Hey Ienemiene, Een vriendin van mij wil dat ik dit kleedje voor haar dochtertjes maak, doopfeest van haar zoontje en ze wilde een iet winkel-kleedje ;-). Nu vroeg ik me af. Jij schrijft rekbare stof, heb je dan een jersey-achtige stof gebruikt? Mocht het lukken kan je antwoorden via email? elisa@eldflugabyelisa.com
    Super Merci he!

    BeantwoordenVerwijderen