Pagina's

zondag 29 april 2012

Een jurkje dat doet verlangen naar de zomer

Eigenlijk feitelijk is zo'n Antoinette niet voor mensen gelijk ik die bij een gewoon rokske al uren, ja soms dagen, doen over het kiezen van de stof(fencombi), paspel (of niet), knoopkes en andere 'fitjefatjerie' (kwestie van uw West-Vlaams op peil te houden, niet). Want elke Antoinette is anders door de keuze van de stoffen, kleuren en paspel - het zou dus moeten 'boenk erop' zijn en zoiets bezorgt me keuzestress.

Maar bon, toen ik het kleed voor het eerst zag, was ik verkocht, zwaar verkocht, dus begon ik lang op voorhand alle stofjes in mijn kast te visualiseren als een Antoinette. Het was zo erg dat mijne vent zich afvroeg wie in godsnaam die Antoinette was waar ik de laatste tijd zoveel mee optrok ;-). Enfin, om maar te zeggen dat ik twijfelde en veranderde en opnieuw twijfelde. Het werd uiteindelijk deze stof in combinatie met rood (alhoewel geel ook de revue passeerde ;-)).

Antoinette

Antoinette

Naast het kiezen van de stof, deed zich nog een ander probleem voor: de maat. Mijn dochter is van de fijne soort, dat weet u al. Dus waar een 116 prima is qua lengte bleek zelfs de 104 bij nameten nog te wijd. Ik schakelde een hulplijn in (merci!!) en paste het patroon dus wat aan.

En dan was het eindelijk zover: ik begon te stikken en hoewel ik mijn hart vasthield voor de pasvorm, bleek het patroonaanpassen goed verlopen te zijn -  kleine hoera voor mezelf :-)

Antoinette

Antoinette

Het kleedje is uniek door de vele details ...

Detailrijk

Strik

Antoinette achter

en deed dit met Imaani ...

Het kleed dat doet glimlachen

Imaani en Antoinette, genoeg om spontaan te beginnen dromen van de zomer...

Laat die zomer maar komen!

... en van een kikkerprins ;-)

Kikkerprins

61 opmerkingen:

  1. super mooi geslaagd! Mooie kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!! Hij zit als gegoten zo te zien. Of moet ik zeggen "zij zit als gegoten" :-). De zomer mag nu rap komen ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. PRACHTIG!! ben dol op het stofje, Kaatje heeft er ook een rokje van (de groen/oranje versie).
    Die laatste foto is een pracht-foto!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig! Blij dat het aanpassen lukte, je hebt een prachtexemplaar gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het lukte heel goed en ben echt blij dat je me dit uitlegde want ik heb dit met bijna elk kleedje dat ik voor haar wil maken voor. Nu weet ik tenminste hoe ik dat 'naaitechnisch correct' oplos ;-)

      Verwijderen
  5. Geen stress meer nodig, je hebt een perfecte keuze gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. een echte Mademoiselle!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van een mooi meisje met een tof jurkje zeg!! Ik word er vrolijk van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeg, jouw foto's vallen op! Zo mooi! De jurk natuurlijk ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha :-) Ja Griet, je ziet wat een workshop met Elza D. & Photo-copy kan doen hé ;-)Oefenen was de boodschap en dat doe ik... met een overload aan foto's tot gevolg :-)

      Verwijderen
  9. Ik heb mijn adem effkes ingehouden, op het einde van uw prachtige fotoreeks met prachtig kind en prachtig kleedje(perfect gekozen) was ik dus ademloos.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow wow wow ! Alles wow, kleedje, kindje, foto's !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't Is echt heel mooi geworden! Prachtige stofkeuze en super foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. keer op keer zit ik hier (stiekem) jaloers te wezen, het is weer zó schoon geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, de foto's zijn mooi! Het kleedje ook natuurlijk, en het meisje dat er in zit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 't Is idd. een prachtige versie! Goed gekozen. Die foto met zonnebril is geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amai, dat nadenken over de stoffencombi is dubbel en dik de moeite geweest! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is in ieder geval 'boenk erop'! Héél mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waaw knap! Ja, ja Elza haar tips helpen, t is overduidelijk knap, deze fotoreeks;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knappe jurk, knappe foto's, knappe dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi kleedje, mooi meisje, en héle mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi!! Dat nadenken heeft toch zijn nut gehad: het is prachtig geworden! (ik moet ook altijd zo lang nadenken en wil mijn stofjes nooit "op" doen voor het ene want dan kan ik het niet meer voor iets anders gebruiken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is precies het gevoel dat ik ook altijd heb - en dan koop ik nieuwe stoffen, niet omdat ik geen meer heb, maar omdat ik degene die ik heb niet durf gebruiken!

      Verwijderen
  21. moest ook direct zo kijken nr die foto's, zo mooi! en ik wist niets van de sessie met elza... het kleedje is natuurlijk ook erg geslaagd, maar we zijn niet anders gewoon van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Waauw! Héél mooi gedaan.
    Ze straalt echt!
    Daar doe je het voor als mama hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! En dit wordt echt een favorietje, dat merk ik zo.

      Verwijderen
  23. Aangezien al de rest al heeft omschreven hoe schoon het is, zeg ik alleen:

    'alles wat ze hierboven gezegd hebben, en ook nog dat't vree sjiek is.'

    BeantwoordenVerwijderen
  24. PRACHTIG!!!!!
    Niet alleen de Antoinette, maar ook die dochter van jou. Wat een lief snoetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zooooo mooi An! zoals altijd eh! en toffe foto's! ik heb nergens zo een grote vrije muur, wegens de georganiseerde chaos die permanent in mijn huis heerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Euh... ik ook niet, maar toen we het bed versleept hadden in haar slaapkamer had ik die opeens wel :-)

      Verwijderen
  26. wauw... ontzettend mooi gedaan én in beeld gebracht. Hoedje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wauw! echt heeeeeeel mooi gemaakt, 1 van de mooiste antoinette's die'k al ben tegengekomen (als ik het al niet dé mooiste vind)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ooh zo mooi !!! Dat vind ik zo zalig aan het zien van al die Antoinettes die opduiken : het ziet er gewoon telkens opnieuw zo anders en telkens zo mooi uit ! Dit is zeker ook een toppertje !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Another beautiful outfit, again with matching shoes. You have one lucky litlle girl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Maar na al dat getwijfel is er toch wel een zeer mooi kleedje ontstaan! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig kleedje, prachtig kind! En zo schattig met die dotjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. En dat het een schoontje is, elke keer als ik een Antoinette zie verschijnen besef ik dat ik er zelf ook eens dringend aan moet beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wow, super mooi! Wat een mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtig jurkje! heel mooi & zo zomers, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Eén van de mooiste die ik al zag :-) Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Gewoonweg prachtig!! Ik ga me nog niet wagen aan zo'n creaties... Ik hou me nog aan kleedjes en rokjes waar er geen aanpaswerk bij te kijken komt ;-)
    Gr

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Waw, een heel schone versie van dit kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wow! Wow! Wow, your version is fantastic!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. amai jong, zo fris dat dat stofje je antoinette maakt! Prachtig, zowel het kleedje als de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Jij blijft mij verbazen met je creaties, de afwerking en de stofkeuze: schitterend ,keer op keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik zou dit patroontje graag hebben, maar van katoen bestaat niet meer, waar zou ik het dan kunnen kopen?
    Goele

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Goele,

      Dit patroontje wordt helaas niet meer verkocht.

      Groetjes
      An

      Verwijderen