Pagina's

zondag 1 april 2012

Broekje nummer 3

De broekjesband staat nog niet stil. Vandaag werkte ik broekje nummer 3 af.

Untitled

Een geel exemplaar voor Imaani, met gulp en rits deze keer. Het is de Clarabella uit Ottobre nummer 6/2010 en een droommodel voor fijnere meisjes. Het broekje zit Imaani als gegoten en dat is een prestatie want ik kan de goedzittende broekjes uit de winkel op 1 hand tellen. Het patroon gaat tot maat 128 dus we zitten nog wel goed voor een tijdje :-)

Broekje Imaani

Ik werkte de achterzakjes af met opgestikt felblauw biaislint en een strikknoopje (opnieuw van bij mijn vaste knopenleverancier - man wat hebben ze daar schone knoopjes zeg!). De steekzakjes zette ik af met paspel in dezelfde kleur.

Strikknoopje

Zakje

Untitled

Untitled

Untitled

Imaani is het poseren nog altijd niet beu - the shirt says it all :-)

Untitled

Imaani wilde per se dat ik een foto van haar vers gelakte nagels nam om op de blog te zetten, dus bij deze, beloofd is beloofd meisje :-) Ze zal nogal fier zijn morgenochtend ...


En een vierde exemplaar? Goh, de stof en het idee zijn er al, maar het kriebelt nu toch wel om aan dit patroon te beginnen. En wetende dat een fantastische madam bezig is aan een ongetwijfeld super broekjespatroon (dat naar verluidt ook voor meisjes geschikt is), is de kans groot dat broek nr 4 nog heel even op zich laat wachten... Hou het hier dus zeker in de gaten...

33 opmerkingen:

  1. Maar zeg, een prachtig broekske, het staat haar enorm goed ! Nagellak is hier ook een grote hit, zelfs bij de broer !-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, zelfs bij de broer :-) Benieuwd hoe lang dat nog gaat duren :-)

      Verwijderen
  2. Mooi! Je weet dat ik hier niet veel broekjes koop voor de mijne maar dit zou ik toch wel in haar kast willen zien hangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ienemiene,

    Hele toffe broek in een toffe kleur en stofke.
    Ik heb die broek ook al 4 keer gemaakt in maat 104, en deel je mening dat het een supermodel is !
    Zelf maakte ik er met hulp van de naaijuf een rekkermodel van. Bij eentje was ik het vergeten en zit er toch een rits in, maar helaas is die nu te klein.
    Waar heb je die toffe stof gevonden ? DAt zou ook wel iets voor mij/mijn dochter zijn :). Zie ik goed dat het gele stretchstof is ?
    Groetjes, Carla

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof is een soort van jeansstof en komt van bij Den Beer in Harelbeke. Er zit niet echt veel stretch in. En oh, een rekkermodel, dat interesseert me wel hoe je dat doet; voor de jongste :-)

      Verwijderen
    2. Je mag me gerust mailen over de broekjes, want ben nog steeds blogloos !
      carla_en_richard@hotmail.com

      Verwijderen
  4. Super broekje is het!!! Ik moet mijn eerste nog maken, maar na de zomer begin ik er zéker aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaw!! Superbroekje! Goed te weten dat dit een model voor fijne meisjes is, heb er hier ook zo eentje rondlopen... Ik maakte zelf vorige week ook een perfect zittend model af, wordt eerstdaags geblogd, eerst foto's...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kleur is echt geweldig!! En het model zit haar inderdaad als gegoten!!
    Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knappe broek! Zou hier wel niet lang geel blijven :-) Ik kijk al uit naar jouw versies van het lang verwachte VK-broekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een pareltje die broek! Echt superknap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, die broek ziet er super uit! Zou ik ook wel willen kunnen, maar heb een beetje schrik voor de gulp. Nog nooit gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, prachtig! Die Clarabelle zou perfect zijn voor mijn meisje, denk ik. Moet ik toch iets gaan proberen.
    Een echt modelletje is ze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik dacht eraan toen ik het schreef. Het zou zeker een goed modelleke voor haar zijn.

      Verwijderen
  11. Knappe broek en zo mooi afgewerkt seg!

    Een professioneel model hebben, helpt natuurlijk ook altijd. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooie broek en zo'n schoon kleurke! Bedankt voor de tip trouwens, ik zit hier namelijk ook met een meiske met een "fijn poepke" ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooie broek! perfect afgewerkt zeg... en zo'n mooie kleur geel! en met een echte rits en al: waw!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is mijn eerste broek met rits die ik alleen stikte - de vorige was er eentje voor mezelf in de naailes. En eigenlijk feitelijk valt dat wel goed mee hoor. Moeilijk om te stikken is het niet; het is hem gewoon de manier van werken die telkens een beetje denken is.

      Verwijderen
  14. Ik geloof dat uw dochter meer broeken heeft dan ik. Of toch zeker meer mooie broeken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw oog voor detail! Dat is toch niet te doen. Vanaf welke maat gaat dat patroon? Want Lilith is ook zo'n klein fijn ding, broekjes zijn hier ook altijd een probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank u wel! Het patroon start bij maat 86 (tot 128). Veel succes ermee!

      Verwijderen
    2. aha! dat wou ik ook net vragen... Dit lijkt me ook een modelletje voor mijn klein fijn dochtertje

      Verwijderen
    3. O maar dat is ideaal dan! Mijn lerares zou na de paasvakantie een patroontje op maat voor Lilith tekenen, maar ik geloof dat ik toch ook eens dit patroontje ga opzoeken - en dan een rekkerversie voor haar maken.

      Verwijderen
  16. Heel mooi hoor An! Dat had ik al gezegd. Jouw detail voor afwerking is inderdaad top!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waauw, da's in de winkel niet te vinden, zo'n broekje met zulke details...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. waw waw waw! Echt prachtig! En wat een model, jouw dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die eerste foto! Precies Tiny! Mooi ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die broekskes steken mijn ogen uit. Echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen