Pagina's

dinsdag 21 juni 2011

Grazie Graziela !

Een tijdje geleden kondigde Vermiljoen een nieuw merk stof in haar winkel aan, en wat voor één: By Graziela - met leuke prints en felle kleurtjes. Volledig mijn ding, dus er werd snel een half metertje ingeslagen, met een shortje voor Imaani in gedachten.

Maar in plaats van enkel een shortje voor Imaani, bleek er uit dat half metertje ook nog een communie-cadeautje én een kleedje voor de jongste te gaan. En 'k heb nu nog over! Grazie Graziela dus, voor haar extra brede stof!

Het shortje en kleedje komen uit dit Japans boekje


In plaats van het shortje volledig in de appeltjesstof te maken, zoals oorspronkelijk het idee was, maakte ik enkel de zakjes uit deze stof. De appeltjes waren in het echt iets groter dan ik in gedachten had en vreesde dat het anders wat over-the-top zou zijn.



Wie trouwens al eens werkte met Japanse naaiboekjes, weet dat ze het daar niet zo nauw nemen met de afwerking aan de binnenkant van het kledingstuk. Aangezien ik jammer genoeg nog geen overlock heb en omdat de blauwe stof van het shortje enorm rafelde, wou ik toch de naden wat proper afwerken. Ik vond een aantal manieren om naden proper af te werken op de site van Oliver + S. Misschien kenden jullie deze al, maar voor mij was deze methode toch nieuw. En zo ziet de binnenkant er nu ook vrij proper uit.



Ook voor Mona combineerde ik de stof met jeans.



De ronde 'appelzakjes' vond ik er goed bij passen. Een tutorial vond ik hier. Naast dit ronde zakje, wordt daar trouwens ook uitgelegd hoe je 49 andere soorten zakjes maakt.


Dat je kroost fotograferen niet altijd simpel is, moet ik jullie wellicht niet vertellen. Zeker niet als je ze dan nog eens samen op de foto wil, in goed licht, en waarbij je liefst nog iets deftigs van het kledingstuk ziet ... U begrijpt, de foto's zijn dan niet altijd dat en ja, ook een koekje wordt dan weleens gebruikt om dit alles toch te doen lukken.



Met het shortje, kleedje en portemonneetje waag ik trouwens mijn kans in deze leuke wedstrijd. Wie weet ...

11 opmerkingen:

  1. heel schoon! heel tof kleedje en ik ben ook absoluut fan van de appeltjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zakjes op dat jurkje zijn echt super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral ZOOO SCHOON!!!
    Ik vind ze allebei prachtig! Zowel het shortje als het kleedje! Wedden dat je gaat winnen!!!!!
    Dat Japans boekje heb ook besteld. Waar bestel of koop jij de Japanse boekjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi mooi. Ik denk dat ze bij http://www.julijasshop.be wel wat japanse boekjes hebben - ik weet alleen niet of ze daar dit boekje hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Katja, ik kocht mijn Japanse boekjes in Parijs afgelopen winter. Er was daar een Japanse boekenwinkel waar ik dit boekje kocht. En in de Parijse Fnac hadden ze een 2e boekje vertaald naar het Frans.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. weeral zeer mooi alle twee !!!ik zal duimen dat gij moogt winnen !!!gr brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  7. HeI Zusje!! Weeral mooi! Kleedje is super goed gelukt! Voor mij ben je al gewonnen!! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oei, Parijs! Dat is ook niet bij de deur...

    BeantwoordenVerwijderen