Pagina's

maandag 13 juni 2011

Feest ...

Gisteren mochten we naar het communiefeest van een nichtje. In aanloop naar dit feest besloot ik voor de meisjes van het gezin (en daar reken ik mezelf ook nog bij) een gepast feestkleedje te maken.

Voor Imaani was ik er onmiddellijk uit: dit patroontje zou het worden en een gepast stofje had ik ook snel gevonden.

Feestkleedje...

Voor Mona lag het iets moeilijker…  Eerst maar een proefmodel maken dus. Ik maakte dé halterdress die je overal ziet opduiken, maar voor een 22-maandertje vond ik dat model net iets té ‘volwassen’. Plan B dus maar: een eigen patroontje uittekenen. Ook hier volgde een proefmodel. Behalve dat de rug te laag kwam, was ik er wel vrij tevreden over. Voor het echte feestjurkje paste ik het patroontje nog wat verder aan en koos ik één van m’n favoriete stofjes.

 


Dat werkte, want 't kind straalde dat het een lieve lust was ...



Voor mezelf vond ik een leuk patroon in Burda - het kleedje maakte ik in de naailes.




En zo geschiedde: alle meisjes van het gezin in een IeneMiene-stuk …


Voor het feestvarken zelf deden we een cadeautje mee en wat centjes. Om die centjes wat vrolijker in te kleden maakte ik de dag ervoor nog snel een portemonneetje volgens de uitleg van Balancing Everything.


Het stofje komt van hier en maakt deel uit van dit – maar hierover later meer. Het is nog een work in progress…


Toen ik na een leuke namiddag thuis kwam, merkte ik dat ik al 2 volgers had op mijn nog niet openbaar gemaakte blogje. Joepie, nog eens feest :-)

10 opmerkingen:

  1. Je maakt echt prachtige dingen.
    De kleedjes van de kindjes zag ik al en ze zijn super mooi!
    En jouw kleedje is ook een prachtstuk. Zo schoon en een zéér mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai, An! Ik ben *STIK*-jaloers op je naaisels! Wat een talent! Dat in combinatie met die superstofjes... Waauw! hoedje af...
    Ik heb ook ooit een poging tot bloggen ondernomen, maar de discipline ontbreekt me... jammer, want ik vind het eigenlijk wel leuk. Ik kom hier af en toe nog wel eens piepen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie kleedjes toch é! Je bent echt een talent! De foto's zijn ook heel mooi! Monatje straalt! super mooit blog btw! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de lieve reacties! En Nelle, je hebt er een volgertje bij op je blog - een stimulans om wat meer te posten want je schrijfstijl is superleuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met je mooie creaties ! Echt toffe dingen, waarvan ik er al een aantal in levende lijve heb mogen aanschouwen ;-). Ik zal tijdens de vakantie regelmatig eens komen kijken naar je creaties ! Groetjes Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij naait nog maar sinds oktober en tekent zomaar even zelf een patroontje voor een kleedje?! Chapeau... Ik ben ook in september begonnen met naaien, maar zie mezelf dat nog niet doen. Ik sta echt vol bewondering... Als je dat patroontje met ons wil delen, graag, want ik vind het alvast prachtig en aangezien zo ongeveer even oud is als jouw Mona, zou ik het ook wel eens willen proberen.
    Je hebt er alvast een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Piepow: Dank je :-) Ik vertrok van een bestaand A-lijn patroontje (bijv. dat van Mme ZsaZsa) en tekende daarop een nieuwe halslijn vooraan. Obv het achterpand tekende ik een halsdeel achter en ik paste het rugpand aan waardoor het lager komt. Daaraan dan een rechte strook om beiden te verbinden. Ik wil dat patroontje gerust delen hoor, maar ik weet nog niet hoe ik dat online krijg, aangezien ik hier nog vrij nieuw ben in blogland. Als het lukt, zie je hier hier in ieder geval verschijnen.
    Nog heel veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ienemiene, het klinkt allemaal eenvoudig, maar ik ken dat, als ik dat zelf probeer, loopt het zeker mis. Ik hou je blog alvast in de gaten, je weet nooit dat het je lukt om het patroontje te delen. Ook voor jou nog veel naaiplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schattifge kinderjurkjes. Ik vind die aanpassing echt een superidee want ik vind die halterjurkjes ook een beetje te volwassen voor mijn dochter van 1,5,jaar. Je eigen jurk is pook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen