Pagina's

zondag 19 juni 2011

Een lubberend gat...

Neen, ik ga hier niet ingaan op welbepaalde lichaamsdelen en het al dan niet lubberig zijn ervan, het gaat hem hierover :


Het zit zo: in de naailes begon ik de laatste les nog aan het in elkaar zetten van een zomers kleedje. Het patroontje is simpel: voorpand, achterpand en halsrand + beleg. Het in elkaar zetten ging dan ook bijzonder vlot. Ik moest thuis enkel nog de zoom en het beleg van de hals stikken. Maar bij dat laatste ging het dus mis... Tot 4 keer stikte ik het beleg opnieuw vast, maar het ding bleef lubberen en bleef scheef. Dan uiteindelijk maar in de wasmachine gedaan, laten drogen en gestreken met stoom, hopend op een mirakel.



Het is er iets op verbeterd, maar mijn oog wordt er toch telkens naar toe getrokken. Nu ja, het was een proefstofje en het zal zeker dienst doen op warme dagen als makkelijk, 'was in -was uit - aan het lijf - kleedje'. Maar verder dan mijnen hof en het strand zal ik er waarschijnlijk niet mee komen.

Iemand tips hoe ik dit in de toekomst kan vermijden? Het model vind ik namelijk wel ok, dus zou het graag nog eens maken in een print-stofje, maar dan liefst zonder lubberend gat.

7 opmerkingen:

  1. Awel, ik vind het prachtig! En ik vind dat het lubberende gat niet eens zo lubberig is.
    Tips heb ik helaas niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is echt wel een fijn kleedje ! Waar heb je het patroon gevonden ? Voor het lubberen (dat ik eigenlijk ook helemaal niet lubberig vind): misschien andere vlieseline gebruiken of evt. met vliesofix de 2 lagen met elkaar vastmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral, heel mooi gedaan !!!raad kan ik nie geven ik moet mijn eerste kleedje nog maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank u voor de morele ondersteuning ;-) Vlieseline kan kan ik niet gebruiken, want anders past mijn hoofd er niet meer door ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn eerste reactie was ook vlieseline. Maar misschien lost het probleem zichzelf wel op als je wat dikkere tricot gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Zazozip: ik leende het patroontje van iemand uit de naailes. Het komt uit My Image lente-zomer 2011 http://www.myimagemagazine.com/index.php/nl/myimagemagazine/doorbladeren/book/3?page=1

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zie het probleem gelijk nie! het staat u beeldig!!

    BeantwoordenVerwijderen