Pagina's

zondag 26 juni 2011

De volwassen versie

Een tijdje geleden tekende ik een patroontje voor een kleedje voor Mona. Ik vertrok van een bestaand A-lijn model en tekende daarop een vierkante hals. Beleg aan het bovenstuk en paspel ertussen en dan krijg je zoiets.


Omdat ik het een leuk model vond, maakte ik een volwassen versie voor mezelf. En dat ziet er dan zo uit.




Het stofke komt van bij de stoffenwinkel om de hoek: Den Beer in Harelbeke :-)
De binnenkant van het bovenstukje werkte ik af met lichte tricot. De voorkant werd mee vast gestikt met de paspel en het rokdeel. Voor het beleg aan de achterkant gebruikte ik Vliesofix - zo hant die mooi vast aan de achterzijde zonder met de hand te moeten vastnaaien.


34 opmerkingen:

  1. Supermooi die hals! Zou je 't erg vinden als ik dat ooit probeer te kopiëren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor An! Doe gerust, enne ... ik zie wel graag het resultaat :-) Voor mezelf vertrok ik van patroontje van Burda 7828 (met wikkeltopje). Een ander basis patroontje kan natuurlijk ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt! Jij volgt mij op Flickr denk ik, dus als 't er eens van komt, zie je 't wel passeren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O wow. Dit is prachtig. Zo eens helemaal iets anders en super geslaagd! Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo origineel en mooi! de halslijn, de paspel, de knoopjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw, prachtig! Dit wil ik (ooit) ook wel eens proberen, is dat een probleem?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een pracht-stuk! Echt zoooo schoon!
    Je staat er ook super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi, die hals! En dat jurkje in zijn geheel ook. Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt mooi! Origineel. Net als sommige anderen voel ik de zin al opkomen om het ook eens te proberen...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai zeg, ik kom hier kijken en wat een enthousiaste reacties allemaal... Bedankt, echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, zo-ella, dat is zeker geen probleem hoor!
    Als ik de reacties zo zie, moet ik me misschien eens wagen aan mijn eerste tutorial... Of misschien lukt het jullie zo ook wel. Laat maar weten wie er nood aan/interesse voor zou hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo,
      ik vind dit een prachtig kleedje. Heb je ooit de tutorial gemaakt van dit kleedje? Indien ja, dan ben ik kandidaat!
      Groetjes

      Verwijderen
  12. Supermooi zeg! Echt heel knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! ik kom nu pas op je blog terecht, zoveel moois hier, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. 'k Vind het kleedje voor jezelf echt super en super mooi! (en laat de tutorial maar komen :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi! Mocht deze in de winkel hangen, ik kocht het meteen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een super mooi kleedje. En idd ... die tutorial mag komen hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben ook helemaal voor de tutorial te vinden. Zo'n mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw!! Wat mooi! Ik stem ook voor een tutorial. Net voor de zomer dan. Of het zo een oudjaarfeestkleedje moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hey An
    Fantastisch mooi kleedje!!! is het patroon online beschikbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Best wel grappig... ben deze week gaan shoppen in Den Beer en rara ik zag er een leuk tricot-stofje voor een kleedje :-) Tot ik thuis kwam en mijne frank viel dat ik hetzelfde stofje kocht als dit kleedje. Ben benieuwd wat ik er uiteindelijk mee zal maken.
    Liefs,
    Veeeeertje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als beginnend naaistertje kan ik alleen maar hopen om ooit ook zo'n mooie kleedjes te maken ! Prachtig !
    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi!! Heb je ooit werk gemaakt van die tutorial? ;)
    Staat je geweldig goed. Zou het ook wel eens willen proberen, maar zie me er zo geen beginnen aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar 1 reactie: WAAAAAAAUUUUW! Heb je hier toevallig een patroontje van?

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi kleedje! Nog een prachtig exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wil die tutorial ook wel :-) Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen